LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
W ramach programu nasza szkoła została zaopatrzona w:
- drukarkę 3D;
- roboty edukacyjne Photon;
- gogle ClassVR;
- klocki Lego do samodzielnej konstrukcji wraz z akcesoriami;
- sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji osiagnięć uczniów (aparat z mozliwością nagrywania, mikrofon dynamiczny, statywy).
Artykuły
Wykorzystanie stacji lutowniczej na lekcji techniki.
Uczniowie klas 6 podczas zajęć techniki wykorzystali sprzęt z Laboratorium Przyszłości- stację lutowniczą z gorącym powietrzem. Uczniowie samodzielnie lutowali miedziane przewody wykorzystując do tego cynę i kalafonię.
Czytaj więcej o: Wykorzystanie stacji lutowniczej na lekcji techniki.Zgłoszenia do Biura Patentowego wynalazków uczniów klasy 6b
Klasa 6b podsumowała pracę z lekturą’ „Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”, autorstwa Rafała Kosika, pracą z wykorzystaniem klocków LEGO, w ramach innowacji pedagogicznej „LEGO-literackie konstrukcje na lekcjach języka polskiego”.
Czytaj więcej o: Zgłoszenia do Biura Patentowego wynalazków uczniów klasy 6bBrama do świata... wyobraźni.
Klasa 4s w ramach podsumowania pracy z lekturą wykonała zadanie edukacyjne, które polegało na zaprojektowaniu i zbudowaniu bramy do innego świata - inspirując się szafą z " Opowieści z Narnii. Lwa,czarownicy i starej szafy" C.S. Lewis'a. Uczniowie mieli również opisać wykonaną konstrukcję i jej działanie. Kreatywność i wyobraźnia uczniów - nie mają granic. Powstały interesujące, zaskakujące i ciekawe budowle.
Czytaj więcej o: Brama do świata... wyobraźni.Wykresy zdań i klocki LEGO
Klasa 8s zmagała się z trudnym działem gramatyki języka polskiego, jakim jest składnia. Żeby rodzaje zdań oraz budowanie ich wykresów były przyjemniejsze oraz by umiejętności i wiedza zostały w pamięci – uczniowie za pomocą klocków LEGO przedstawili swoje pomysły na to, jak mogłyby wyglądać przestrzenne wykresy zdań złożonego.
Czytaj więcej o: Wykresy zdań i klocki LEGOLEGO- Lektura w 3a
Zainteresowanie uczniów czytaniem książek, a zwłaszcza lektur szkolnych, to nie lada wyznawanie dla wychowawców i nauczycieli.
Czytaj więcej o: LEGO- Lektura w 3aKonstruktorzy i wynalazcy z 5a
Klasa 5a podczas omawiania mitu „O Dedalu i Ikarze” zmierzyła się z nie lada wyzwaniem. Uczniowie mieli – na wzór mitologicznego architekta i konstruktora Dedala, zaprojektować oraz wykonać skrzydła. Dodatkowo, należało do dzieła dołączyć instrukcję obsługi. Materiałem wykonania stały się klocki LEGO, zakupione w ramach projektu dla szkół – „Laboratoria Przyszłości”. Klocki te są klockami przeznaczonymi do przeróżnych konstrukcji edukacyjnych z serii LEGO® Education.
Czytaj więcej o: Konstruktorzy i wynalazcy z 5aJęzyk polski, klocki LEGO i lektura -„Zemsta”
„LEGO-LOGOS to metoda kształcenia myślenia kreatywnego, to metoda docierania tam, gdzie nie spodziewamy się dotrzeć. To metoda tworzenia nieskończonej ilości pomysłów w obrębie skończonego systemu edukacji. Innymi słowy, dzięki metodzie LEGO-LOGOS nauczyciel, realizując podstawę programową, może jednocześnie uczyć rzeczy niezwykłych, niespodziewanych” - tak metodę, którą po raz pierwszy pracowali uczniowie klasy 7s, definiuje sam jej twórca – Jarosław Spychała.
Czytaj więcej o: Język polski, klocki LEGO i lektura -„Zemsta”