Szkoła Podstawowa Nr 4 im. św. Jana Pawła II

ul. Harcerska 9

05-091 Ząbki

Tel: (22) 777-62-22

sekretariat@sp4zabki.pl

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

W ramach programu nasza szkoła została zaopatrzona w:

 - drukarkę 3D;

- roboty edukacyjne Photon;

- gogle ClassVR;

- klocki Lego do samodzielnej konstrukcji wraz z akcesoriami;

- sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji osiagnięć uczniów (aparat z mozliwością nagrywania, mikrofon dynamiczny, statywy).

Artykuły

2023-06-22

Wykorzystanie stacji lutowniczej na lekcji techniki.

Uczniowie klas 6 podczas zajęć techniki wykorzystali sprzęt z Laboratorium Przyszłości- stację lutowniczą z gorącym powietrzem. Uczniowie samodzielnie lutowali miedziane przewody wykorzystując do tego cynę i kalafonię.

Czytaj więcej o: Wykorzystanie stacji lutowniczej na lekcji techniki.
2023-01-11

Zgłoszenia do Biura Patentowego wynalazków uczniów klasy 6b

Klasa 6b podsumowała pracę z lekturą’ „Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”, autorstwa Rafała Kosika, pracą z wykorzystaniem klocków LEGO, w ramach innowacji pedagogicznej „LEGO-literackie konstrukcje na lekcjach języka polskiego”.

Czytaj więcej o: Zgłoszenia do Biura Patentowego wynalazków uczniów klasy 6b
2022-11-30

Brama do świata... wyobraźni.

Klasa 4s w ramach podsumowania pracy z lekturą wykonała zadanie edukacyjne, które polegało na zaprojektowaniu i zbudowaniu bramy do innego świata - inspirując się szafą z " Opowieści z Narnii. Lwa,czarownicy i starej szafy" C.S. Lewis'a. Uczniowie mieli również opisać wykonaną konstrukcję i jej działanie. Kreatywność i wyobraźnia uczniów - nie mają granic. Powstały interesujące, zaskakujące i ciekawe budowle.

Czytaj więcej o: Brama do świata... wyobraźni.
2022-11-03

Wykresy zdań i klocki LEGO

Klasa 8s zmagała się z trudnym działem gramatyki języka polskiego, jakim jest składnia. Żeby rodzaje zdań oraz budowanie ich wykresów były przyjemniejsze oraz by umiejętności i wiedza zostały w pamięci – uczniowie za pomocą klocków LEGO przedstawili swoje pomysły na to, jak mogłyby wyglądać przestrzenne wykresy zdań złożonego. 

Czytaj więcej o: Wykresy zdań i klocki LEGO
2022-11-03

LEGO- Lektura w 3a

Zainteresowanie uczniów czytaniem książek, a zwłaszcza lektur szkolnych, to nie lada wyznawanie dla wychowawców i nauczycieli.

Czytaj więcej o: LEGO- Lektura w 3a
2022-11-03

Konstruktorzy i wynalazcy z 5a

Klasa 5a podczas omawiania mitu „O Dedalu i Ikarze” zmierzyła się z nie lada wyzwaniem. Uczniowie mieli – na wzór mitologicznego architekta i konstruktora Dedala, zaprojektować oraz wykonać skrzydła. Dodatkowo, należało do dzieła dołączyć instrukcję obsługi. Materiałem wykonania stały się klocki LEGO, zakupione w ramach projektu dla szkół – „Laboratoria Przyszłości”. Klocki te są klockami przeznaczonymi do przeróżnych konstrukcji edukacyjnych z serii LEGO® Education.

Czytaj więcej o: Konstruktorzy i wynalazcy z 5a
2021-11-15

Język polski, klocki LEGO i lektura -„Zemsta”

„LEGO-LOGOS to metoda kształcenia myślenia kreatywnego, to metoda docierania tam, gdzie nie spodziewamy się dotrzeć. To metoda tworzenia nieskończonej ilości pomysłów w obrębie skończonego systemu edukacji. Innymi słowy, dzięki metodzie LEGO-LOGOS nauczyciel, realizując podstawę programową, może jednocześnie uczyć rzeczy niezwykłych, niespodziewanych” - tak metodę, którą po raz pierwszy pracowali uczniowie klasy 7s, definiuje sam jej twórca – Jarosław Spychała. 

Czytaj więcej o: Język polski, klocki LEGO i lektura -„Zemsta”